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Sieben … aber einmal auch der helle Schein
An Immoral Songplay

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Videotrailer: Stephan Samuel

An exceptionally pleasurable piece with mild green-eyed jealousy and angry red accents…one pearl after another.

nachtkritik

A subversive game of numbers about passions and vices.

Friedhelm Teicke zitty

An immoral and original pleasure.

rbb-Kulturradio

The number seven enjoys a special status and serves as a source of inspiration in many cultures - from the myth of creation to the seven deadly sins. In Sieben, seven avowed sinners delight in dedicating themselves to their own passions and vices through choreography and music, with a great deal of humor: their lust, their greed, their vanity, their jealousy, their laziness, their sex drive, their consumption. And, in doing so, they continuously and playfully explore morality, which always has to be reinvented and redefined. Texts by the Thikwa performers, created over the course of improvisations and interviews, are transformed into seven song compositions by the songwriter Susanne Betancor, known as Die Popette.

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Videotrailer: Stephan Samuel

„Mit diesem Komplex aus Zahlenmystik und Laster befasst sich das Theater Thikwa in der wundervollen Produktion „Sieben … aber einmal auch der helle Schein” (die Band Karat lässt grüßen). Im Untertitel so treffend „Ein unmoralisches Songplay” genannt.
Die garantiert tugendfreien Lieder, die dem Abend neben dem Sieben-Kanon den roten Faden geben, stammen von der Berliner Chanteuse Susanne Betancor, auch bekannt als „Die Popette”. … die Betancor hat Zeit gefunden, den Thikwas herrlich schräge Nummern zu dichten. Die handeln vom Hass auf Pferde oder maßlos überschätzten Schaumbädern. Und werden immer wieder vergnüglich rückgekoppelt mit den Texten, die sich die Performerinnen und Performer nach guter alter Thikwa-Sitte selbst geschrieben haben. Mit der erfrischenden Unverschämtheit, die dieses inklusive Theater ausmacht, hangelt sich das (selbstverständlich siebenköpfige) Ensemble an den eigenen Lüsten, Lasten und Begehrlichkeiten im Kontext der Todsünden entlang. In der Regie von Antje Siebers und der musikalischen Leitung von Bärbel Schwarz verdichtet sich dieses extrem unterhaltsame Singspiel dabei zu einer Reflexion über richtiges Handeln und falsche Werte. Was was ist, entscheidet jeder für sich.”
Patrick Wildermann | Spielplan TheaterGemeindeBerlin

Premiere: 6. Dezember 2017

Participants

Performance:
Heidi Bruck, Max Edgar Freitag, Rachel Rosen, Stephan Sauerbier, Mereika Schulz, Bärbel Schwarz, Mirjam Schmejkal
Composition + Text Consolidation:
Susanne Betancor
Stage Music + Musical Direction:
Bärbel Schwarz
Directed by:
Antje Siebers
Stage Design:
Isolde Wittke
Costume Design:
Heike Braitmayer
Lighting Design:
Katri Kuusimäki
Video + Sound Technic:
Klaus Altenmüller
Sound Design:
Wolfgang Ullrich
Scene photo of a performance: A couple of people with dwarf hats on a stage.
Copyright: David Baltzer – Sieben
Scene photo of a performance: Three people are laughing on a stage.
Copyright: David Baltzer – Max Freitag, Stephan Sauerbier
Scene photo of a performance: Four people on a stage. In the background a person with a guitar.
Copyright: David Baltzer – Sieben
Scene photo of a performance: A person with wide-open arms in the foreground. Four other people in the background.
Copyright: David Baltzer – Sieben